وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه روانشناسی تربیتی: بررسی نوع دوستی در روابط اجتماعی و عوامل موثر بر آن مورد مطالعه دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه 2تهران

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

آنچه موجب شد تا پژوهش فعلی با این عنوان در خصوص دانش آموزان متوسطه انجام شود به دلیل اشتغال به تدریس در مقطع متوسطه تهران است که مدام شاهد نگرانی های همکاران فرهنگی و هم چنین مراجعات مکرر اولیاء و اظهار نگرانی از وضعیت نوع دوستی فرزندانشان، بودم و با توجه به این که همه دبیران و اولیاء به اتفاق معتقد بودند که نسل فعلی با نسلهای قبلی بسیار متفاوت می باشد و یک شکاف نسلی عمیق احساس می کردند و از طرفی مشاهده برخی از رفتارها و حرکات و گرایشات در کلاس های درس مرا بر آن داشت تا در زمینه بحران نوع دوستی وسائل تاثیر گذاربرآن به صورت جدی به مطالعه بپردازم و بدین صورت زمینه تحقیق فراهم شد.

 

انسان جایگاه او در جهان مدت هاست که ذهن بشر را به خود مشغول کرده است و موضوع مناسبی برای  تحقیق بوده است. در جامعه ی امروزی انسان از ابعاد گوناگون مورد مطالعه قرار گرفته است و از آنجا که نوع دوستی نیز بخش سهمی از وجود انسان است و زندگی شخصی و اجتماعی هر شخصی تحت تاثیر نوع دوستی است، بررسی نوع دوستی انسان ها بسیار قابل توجه است. نوع دوستی احساس تعلق و همبستگی به یک جامعه است فرد در مقابل معیارها و ارزش های جامعه فرد احساس تعهد و تکلیف کند و در امور مختلف آن مشارکت جوید، انتظارات جامعه را از خود پاسخ دهد و در مواقع بحرانی، سرنوشت جامعه و غلبه بر بحران برای او مهم باشد. در جامعه

دانلود مقاله و پایان نامه

 امروزی عواملی چون صنعتی شدن، توسعه- تکنولوژی، گسترش اقتصاد، سرمایه گذاری و توسعه ارتباط و فرادر داده های فرهنگی نه تنها زندگی مادی اقتصادی مردم، تکیه چارچوب نمادین آنها را نیز دگرگون می کنند. دانش مهارت ها، باورها، ارزش ها، سنتها و قواعد و رسوم اخلاقی و اجتماعی پیوسته مورد سوال و تردید قرار می گیرند.

 

در چنین شرایطی افراد به نوع دوستی نیاز دارند از طریق نوع دوستی می توان به انسان ها توانایی آن را بخشید که نظمی نسبی در زندگی خود در دنیا اطرافشان ایجاد کنند دسترسی انسان ها به طور عام و دانش آموزان به طور خاص به هویت واقعی خود باعث تثبیت موقعیت آنان و رسیدن به اهدافشان می شود.

 

به طوری که در تبعات منفی، روانی- اجتماعی، تربیتی این بحران نوع دوستی خسارت جبران ناپذیر و سنگین مادی و معنوی را بر جامعه وارد کرده است.

 

بنابراین امروزه بحران نوع دوستی به عنوان یک مساله اجتماعی مطرح شده است که دارای زمینه ها و پیامدهای اجتماعی است وبه نظر جامعه شناسان در تمامی جوامع معاصر اشکال مختلف وجود دارد. با وجود این عوامل اجتماعی داخلی و عوامل فراجهانی می دانند.

 

ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

 

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

 

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

 

موجود است


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه ارشد رشته فناوری اطلاعات: رهیافتی برای نظرکاوی در متون خبری فارسیپایان نامه روانشناسی تربیتی: تحلیل جامعه شناختی تاثیرسایت ها ی اینترنتی بر اجتماعی شدن کودکان 11-2ساله در فضای مجازی ایران »