وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد مهندسی فناوری اطلاعات: بررسی عوامل موثر بر توسعه خدمات الکترونیک در میان کاربران روستایی

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

ای بر برنامه ریزی توسعه روستایی در ایران « توجه بهخدمات الترونیک را از اولویت های اساسی در فرایند برنامه ریزی توسعه روستایی كشور دانسته و از آن به عنوان ابزاری ضروری جهت رشد و توسعه روستایی یاد كرده است و به كاربردهای متنوع و گسترده ICT و ITدر نواحی روستایی اشاره نموده است (رضوانی، 1387 ) .

 

-یافته های پژوهشی الهامی با عنوان » بررسی زمینه های گسترش ICT در توسعه روستایی در دهستان دابوی شمالی محمودآباد« نشان می دهد كه موانع مدیریتی، فنی، فرهنگی – اجتماعی از محدودیت های عمده گسترش خدمات الترونیک در این منطقه محسوب می شود (الهامی،.1385)

 

-نوری در پژوهشی با عنوان »تحلیل زمینه های گسترش های فناوری جدید اطلاعاتی و ارتباطی در توسعه روستایی« به این نتیجه رسیده

پایان نامه

 است كه جهت دستیابی به آثار مثبت فناوری اطلاعات و ارتباطات ضروری است بستر مناسب برای گسترش كاربرد این فناوری در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، كالبدی، سیاسی و محیطی در همه سطوح اعم از ملّی،منطقه ای و محلّی فراهم شود (نوری، 1385) .

 

-در سال 1382 اولین همایش توسط »كاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستا« پژوهشكده الكترونیک دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار گردید كه در مجموعه مقالات ارائه شده در این همایش، ابعاد متفاوت كاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در مناطق روستایی مورد بحث قرار گرفته است.

 

-در سال» 1384 همایش كاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه محلّی « در روستای قرن آباد از توابع استان گلستان اولین مركز ICTروستایی كشور برگزار شد و در آن گسترش كاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه روستایی مورد بررسی قرار گرفت.

 

– یافته های هدایتی مقدّم در پایان نامه كارشناسی ارشد خود با عنوان »ارزیابی نقش دفاتر ICTروستایی در ارائه خدمات به نواحی روستایی استان اصفهان: مطالعه موردی روستاهای سین، مدیسه، مهرگان و كبوترآباد « نشان می دهد كه دستاوردهای اقتصادی دفاتر ICT بیشتر از دستاوردهای اجتماعی و فرهنگی است و علی رغم توانمندی های بالای دفاتر در ارائه خدمات، فعالیت این دفاتر عمدتاً به خدمات پستی و پست بانك محدود می باشد (هدایتی مقدم، 1387) .

 

-بدرقه در كتاب خود تحت عنوان» استراتژی های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات«ICT به كلیات و مفاهیم ICT و كاربردهای مختلف این فناوری پرداخته و همچنین به روستای الكترونیكی اشاره و كاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستا را در فصل هشتم كتاب توضیح داده است (بدرقه، 1385)

 

ثرین- پذیرش آی سی تی در بین نوجوانان نروژی را بررسی كرده و با تمركز بررفتار و توان پذیرش آی سی تی بر مبنای دو فرضیة اساسی، عوامل مؤثر بر پذیرش این فناوریها را تقسیم بندی كرده است . بر اساس نخستین فرضیة او مبنی بر وجود رابطه بین آی سی تی و كاربران برای پذیرش این فناوری ها، عوامل مؤثر بر پذیرش عبارت اند:از ویژگی های آی سی تی، ویژگی های كاربر، و ویژگی های مربوط به ارتباط بین آی سی تی و كاربر . در فرضیة دوم، وجود احساس نیاز به آی سی تی و وجود امكانات برای پذیرش آن دو شرط اساسی پذیرش برشمرده شده اند.


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه برق الکترونیک-پاسخ زمانی و مدل‌ مداری آشکارساز نوری مبتنی بر ساختار لایه‌های گرافنی-نانوروبان گرافن-لایه‌های گرافنیپایان نامه ارشد فناوری اطلاعات و مدیریت: طراحی تیم پاسخگویی به رخدادهای امنیتی مالی »