وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه روانشناسی گرایش برنامه ریزی درسی: بررسی تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در منطقه دشمن زیاری در سال تحصیلی 88-87 .

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

انسان عصر حاضر بخش عمده ای از زندگی خویش را به عنوان یادگیرنده در مراكزآموزشی و تحصیلی سپری می كند و این موجب صرف مبالغ عظیمی در زمینه های آموزش و پرورش می شود.بدیهی است كه شناسایی عوامل مؤثردریادگیری و راه های بهبود آن همواره از دغدغه های متخصصین تعلیم و تربیت بوده است.علاوه بر این متخصصین در جستجوی راه هایی هستندكه به كمک آن نه تنها دانش آموزان مطالب ارائه شده رادرآموزشگاه بفهمند،بلكه در امور تحصیلی خودانگیخته، فعال و علاقمند باشند و پیشرفت تحصیلی قابل توجهی كسب نمایند(قاسمی،1380).

 

برای برآورده ساختن نیاز های آموزشی یک جامعه پویا ودرحال تحول،بایددر برنامه ریزی ها به طور مداوم تلاش هایی برای تحقق و تدوین یک سیستم آموزشی مؤثر در نظام آموزش و پرورش منظور شود.برای گسترش تاثیر تكلیف شب[1] و تدوین مطالب ومواد سودمند برای آموزش باید در زمینه هایی كه بحران به حساب می آیند،به تحقیق و مطالعه پرداخته شود(سیف،1386).

 

امروزه درآموزش و پرورش كشورما و بسیاری ازكشورهای دیگر موضوع تكلیف شب یكی از موضوعات بحث برانگیز تعلیم و تربیت به شمار می آید.

 

تكلیف تمرینی ابزاری است كه فرصت ها و فعالیت های خارج از مدرسه را برای رسیدن به اهداف برنامه درسی به طور مؤثر و آگاهانه به

پایان نامه

 خدمت می گیرد.

 

انجام تكالیف به روش حل تمرین،موجب تثبیت و تعمیق آنها می شود،حس استقلال تقویت شده و موجب علاقمندی به علم مطالعه در فراگیر می شود.فراگیرهنگام انجام تمرین به این باور می رسد كه یادگیری درخارج از كلاس و مدرسه نیزامكان پذیرخواهد بود. همچنین دانش آموزان ضعیف بااستفاده از این فرصت می توانند خودرابا سایرین هم سطح كنند(قورچیان ،1371).

 

مسئله تكلیف شب همواره برای دانش آموزان،معلمان و اولیای مدرسه مطرح بوده و به عنوان یک حلقه ارتباطی بین خانه و مدرسه نقش خاصی ایفامی كند و می تواند به عنوان وسیله ای جهت ارتباط بین والدین،دانش آموزان و معلم به كار گرفته شود.

 

خانواده،مدرسه و جامعه سه ركن اصلی و مهم در آموزش و یادگیری افراد به ویژه دانش آموزان را شامل می شوند. امروزه به مقوله خانواده و جامعه در یادگیری توجه می شود. در این راستا تكالیف دانش آموزان ضمن دارا بودن سایر نقش ها،نقش ارتباطی بین مدرسه،جامعه و خانواده را نیز ایفا و مطالب آموخته شده درمدرسه را به كار بست های عملی در بیرون از مدرسه تبدیل می كند(قزوینی،1370).

 

در چند دهه اخیر در دنیا هیچ موضوعی به اندازه تكلیف شب مورد توجه محققان قرار نگرفته و هدف نهایی آن ها بهبودوضعیت ارائه تكلیف در فرایند تعلیم و تربیت است. چرا كودكان هم چنان از انجام دادن تكالیف گریزان اند؟چه راهبرد هایی برای بهبود و شرایط انجام دادن تكالیف درسی مؤثر واقع می شود ؟ چه ویژگی هایی بایددردانش آموزان باشد تا آن ها بدون هیچ مشكلی تكلیف را انجام بدهند و تمرین كنند(بازرگان،1379).

 

تحقیق حاضر سعی دارد برپایه مبنای نظری و عملی،ارائه تكلیف به روش حل تمرین كه یكی از روش های رایج در آموزش و پرورش كشورمان است ،رابیازماید،وتاثیرآن رابر عملكرد تحصیلی دانش آموزان بسنجد ، و در حد امكان نقش ارائه تكلیف به روش حل تمرین را در بهبود امر آموزش روشن تر سازد .

 

ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

 

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

 

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

 

موجود است


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه ارشد مدیریت اجرایی: ارزیابی عوامل موثر بر گرایش رفتاری به استفاده از خدمات تلفن بانک در بانک توسعه تعاونپایان نامه روانشناسی گرایش برنامه ریزی درسی: رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های عشایری شیراز »