وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ادبیات فارسی : تحلیل کتابهای مجالس صوفیه

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

کتاب «اسرارالتوحید فی مقامات شیخ ابی سعید»(1366) به مجالس ابوسعید ابی الخیر و مباحثی که در این مجالس مطرح می شده است و نحوه سخن گفتن وی و استفاده از آیات و احادیث و اشعار و… اشاره اجمالی کرده است. مرحوم دامادی، در کتاب «ابوسعیدنامه» (1367) در مورد آداب خانقاه ابوسعید و به کار بردن اشعار در مجالس و لحن سخن وی به طور مختصر سخن گفته و پورجوادی، در مقاله ای تحت عنوان «لطائف قرآنی در مجالس سیف الدین باخرزی» (1380) اشاره کوتاهی به مجلس و مجلس گویی صوفیان کرده اند و چند کتاب در مورد مجالس صوفیه نام برده است، ولی هیچ کدام از این منابع به صورت کامل به این موضوع نپرداخته و تاکنون تحلیل کتابهای مجالس صوفیه و بررسی کیفیت برگزاری این مجالس انجام نگرفته است.

 

ج) کلمات کلیدی (فارسی و انگلیسی)

دانلود مقاله و پایان نامه

 

 

 

 

نثر فارسی، مجلس گویی، ابوسعید ابی الخیر، مولوی، تصوّف.

 

Persian prose, Preaching, Abu- Sae¢ed-e Abi- al – Khari, Mowlavi, Mysticism.

 

د) سؤالات پژوهشی

 

1) مجلس چیست و کیفیت برگزاری مجالس وعظ و گفتگوی صوفیان چگونه بوده است؟

 

2) زبان خطابه در مجالس صوفیان چه ویژگی هایی داشته است؟

 

3) چه مباحثی در مجالس صوفیه مطرح و بیان می شده است؟

 

هـ) روش تحقیق

 

این تحقیق از نوع بنیادی است و بررسی آن به روش توصیفی- تحلیلی و با شیوه کتابخانه ای انجام می گیرد. برای این منظور ابتدا با عنایت به کتابهای«اسرارالتوحید فی مقامات شیخ ابی سعید»، «حالات و سخنان ابوسعید ابی الخیر»، «مجالس سبعه مولانا» و «مناقب العارفین» موضوع مورد نظر بررسی می گردد، سپس با مطالعه کامل منابع مذکور موارد لازم استخراج و آنگاه با دسته بندی این موارد به تحلیل مباحث پرداخته می شود.

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

 

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

 

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

 

موجود است


فرم در حال بارگذاری ...

« سمینار ارشد رشته برق کنترل: شناسایی فازی online برج تقطیر MIMO با استفاده از مدل TSدانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ادبیات : نقد و تفسیر داستانهای تمثیلی هدایت و آل احمد »