وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد مهندسی برق کنترل: مدیریت هوشمند بحران در چارچوب سیستم C4I

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

شرح داده شده است باید طوری اعمال گردد که بتوان با بهره گرفتن از آن معضلات حاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی را پوشش دهد.
فصل اول: کلیات
1-1) هدف
تحول تکنولوژی به ویژه پیدایش تبلیغاتی که از راه دور بتوان مواضع و نیروهای دشمن را از بین برد چهره جنگ ها را به طور قابل ملاحظه ای تغییر داده و نظام استفاده از نیروی انسانی عظیم را زیر سوال برد.
نمونه بارز این مسئله جنگ چالدران بین ایران و عثمانی در دوره صفویه بود که عثمانی ها با بکارگیری توپ شکست سنگینی را به ایران تحمیل کردند و خاطره تلخی را به جای گذاشتند.
استفاده از تسلیحات تخریب انبوه تا پایان جنگ های اول و دوم به عنوان یکی از روش ها و استراتژی های جنگی به کار گرفته شده و هنوز هم کاربرد دارد.
در کنار استراتژی تخریب انبوه ظهور فن آوریهای الکترونیک و مخابرات شامل تجهیزاتی شبیه رادیو، تلگراف، تلفن، رادار و… تأثیرات شگرفی را در سرنوشت نبردهای جنگ جهانی دوم ایفاء کرد.
اکنون نیز با ظهور پدیده فن آوری اطلاعات که در تاروپود جامعه رشد می کند و همه ابعاد اجتماعی اقتصادی و نظامی را متأثر می سازد، فاصله بین سطوح جنگ و حتی تفاوت بین زمان صلح و زمان جنگ از بین می رود.

از مجموع نگاه به جنگ های گذشته بارزترین نکته ای که نمایان می شود، افزایش سرعت جنگ است. به عبارت دیگر نسبت بین مدت 

دانلود مقاله و پایان نامه

 

زمان جنگ و خسارت و تلفات ناشی از آن در حال افزایش است. عوامل افزایش سرعت جنگ ها را می توان در سه پارامتر اصلی دانست:

1- افزایش برد سلاح
2- افزایش دقت سلاح
3- اطلاعات
نکته قابل توجه اینکه هر سه عامل مطروحه به طور مستقیم منبعث شده از فن آوری های ارتباطات و مخابرات و نیز رایانه ها هستند.
2-1) پیشینه کار:
توام با طی مراحل مختلف طراحی سامانه های C4I و برای ارتقاء جمعی، توسط دانش مورد توجه قرار گرفت. برای این منظور در داخل و بخصوص در خارج کشور فعالیت های زیادی انجام پذیرفته که نمونه ای از آن عبارتند از:
– برگزاری کنفرانس در داخل کشور.
– تدوین دوره ای در این باره در برخی از دانشگاه ها.
– تشکیل دبیرخانه دائمی C4I در دانشگاه جنگ.
– ارائه مقالات زیاد در رابطه با C4I در خارج کشور که تعداد آنها بیشمار بوده ولی بیشتر به شکل تئوری می باشند.


فرم در حال بارگذاری ...

« سمینار ارشد رشته برق قدرت: تخمین و پیش بینی مودهای طبیعی استاتور موتورهای سوئیچ رلوکتانسسمینار ارشد مهندسی برق قدرت: بررسی روش های نوین condition monitoring در ماشین های القایی »