وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد رشته برق قدرت: کاهش تلفات در شبکه های توزیع انرژی الکتریکی

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی


مطالعات انجام شده در رابطه با كاهش تلفات انرژی الكتریكی را می توان به دو بخش تقسیم نمود:
– تجهیزات
– شبکه

در بخش تجهیزات: مسائل مربوط به عوامل مؤثر در تلفات تجهیزات مورد استفاده در شبكه های الكتریكی از جمله خطوط، ترانسفورماتورها، عایقها و… بررسی می گردند و این موضوع مستقل از شرایط و شكل و مشخصات یک شبكه خاص قابل انجام است. به عنوان مثال مطالعه هادی های با مقاومت اهمی كمتر و یا مطالعه ترانسفورماتورهای با جنس هسته بهتر از نظر تلفات و غیره در این بخش قرار می گیرند.

دانلود مقاله و پایان نامه

 

 

 

در بخش شبكه: مسائل مربوط به عوامل مؤثر در تلفات شبكه و با فرض بكارگیری تجهیزات معین با تلفات مشخص مطرح می گردد . در این بخش مسائلی مانند جریانهای نامتعادل، جریان های راكتیو، شكل منحنی بار در شبكه، نحوه بارگذاری روی شبكه و موقعیت نقطه تغذیه و… مطرح می گردد. یک موضوع مهم در كاهش تلفات در شبكه های توزیع ارزیابی تلفات شبكه می باشد. در این خصوص نیز می توان گفت كه با توجه به پیچیدگیهای موجود و عوامل مختلف مؤثر در تلفات شبكه ارائه روش هایی كه بتوان یک ارزیابی دقیق یا حتی یک اندازه گیری قابل اعتماد و عملی از تلفات شبكه فراهم نمود كار ساده ای نمی باشد، لذا این مباحث نیز هنوز در محدوده كارهای تحقیقاتی محسوب می گردد.
هر سیستمی كه دارای تعدادی خروجی و ورودی است در عمل، تمام فعالیتهای ورودی در خروجی دریافت نمی گردد (در مقیاس واحد)، نسبت این دو مقدار و تفاوت آنها به ترتیب با پارامترهای راندمان و تلفات سیستم تعریف و به عنوان شاخص های كیفی سیستم منظور می شوند. در طراحی ها سعی بر آن است كه تا با كاهش تلفات، راندمان و بهره وری سیستم را بهبود بخشند. در این راستا تعریف تلفات و شناخت اجزا آن كمك زیادی به طر احان می نماید . در شبكه های الكتریكی قسمتی از انرژی الكتریكی تولید شده در نیروگاه ها، در حد فاصل تولید تا مصرف تلف می گردد. بررسی های انجام شده نشان می دهد سهم عمده ای از تلفات انرژی در بخش توزیع انرژی الكتریكی هدر می رود.


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق مخابرات: ویژگی های برد آنتن در حوزه زمانسمینار ارشد مهندسی برق کنترل: طراحی کنترل کننده LQR برای سیستم های غیرخطی »