وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد صنایع : پیش بینی رضایت مندی مشتریان پس از اجرای مولفه های استانداردهای مدیریت کیفیت

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

بخش خدمات در كشور ایران در سال‌های اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده­ است. به گونه‌ای كه سهم آن از تولید ناخالص جهانی بیش از سایر بخش‌ها بوده است. در نیمه دوم قرن بیستم گرایش علم اقتصاد از صنعت ‌گرایی به خدمات‌گرایی تغییر یافته است.

 

از اینرو در بازارهای رقابتی و آزاد راهبردهایی از قبیل ارائه خدمات با كیفیت، بالا­بردن سطح رضایت و وفاداری مشتریان بیشترین توجه را به سوی خود جلب نموه است. در سازمان‌های خدماتی- تجاری به دلایلی از قبیل تعداد كمتر­ مشتریان، تداوم بیشتر استفاده از خدمات توسط آن‌ ها و نیز اهمیت حفظ و تقویت روابط بلندمدت شرکت ها با مشتریانشان، در كنار روابط نزدیك‌تر و عمیق‌تر با آن‌ ها و همچنین افزایش آگاهی مشتریان سبب شده است تا توجه به عوامل مؤثر در ایجاد مشتریان وفادار و راضی از اهمیت بسزایی برخوردار باشد. امروزه رضایت و وفاداری مشتری و كیفیت خدمات از مسائل حیاتی در اغلب صنایع خدماتی به شمار می‌روند. برتری یافتن در ارائه خدمات به مشتری، مستلزم داشتن تعهد كامل نسبت به اوست و یكی از روش‌هایی كه شركت‌ها می‌توانند خدمات خود را از سایر شركت‌های رقیب متمایز كنند این است كه به صورت مستمر، خدماتی با كیفیت برتر از سایر رقبا ارائه دهند ودر جهت سنجش رضایت، وفاداری و کیفیت خدمات خود کوشا باشند.

 

عرضه محصول و ارائه خدمات با كیفیت عالی به مشتریان بطور مستمر، باعث ایجاد رضایت در میان مشتریان، افزایش وفاداری مشتریان، عرضه خدمات متمایز، كاهش هزینه‌های بازاریابی و تعیین قیمت‌های بالاتری برای شركت می‌شود.

 

به طور كلی هدف از ایجاد یک كسب و كار جدید، یافتن و حفظ مشتری است. تصور رایج بر این است كه هدف از ایجاد یک كسب و كار، سوددهی است، اما سوددهی زمانی حاصل می‌گردد كه با به كارگیری شیوه‌هایی خلاقانه و در عین حال مقرون به صرفه، بتوان خریدارانی را برای یک كالا یا خدمات مشخص جذب نمود. اغلب كسب و كارهای موفق دنیا، بخش عمده‌ای از زمان و انرژی خود را صرف یافتن مشتریان جدید می‌نمایند.

 

امروزه هرچه سازمان ها شناخت بیشتری از نیاز مشتری و دلایل عدم رضایت مشتری از محصولات (كالاها و خدمات) شركت به دست آورد و این اطلاعات را در كلیه سطوح سازمان پراكنده كند از توانایی بیشتری برای بقاء در بازار رقابتی برخوردار خواهند بود. شركت‌هایی كه بازار محور هستند و به بررسی فعالیت‌های رقبا و شناخت نیاز مشتری می‌پردازند و به دنبال ایجاد سیستمی مدیریتی در جهت بهبود كیفیت خدمات و رسیدگی و برطرف كردن شكایات مشتریان می‌باشند، دارای مزیت در سرعت پاسخگویی به نیازهای بازار و مشتریان می‌باشند و مشتریان وفادارتری نسبت به سایر رقبا بدست خواهند آورد.

دانلود مقاله و پایان نامه

 

 

 

 

 1-2 بیان مساله

 

محیط تجاری امروز به شدت تحت تأثیر رقابت میان شركت‌ها و تغییرات سریع تكنولوژیكی و تغییر مداوم خواسته‌ها و نیازهای مشتریان است و حفظ بقای سازمان‌ها در محیط رقابتی امروز راهی جز كسب رضایت مشتریان برای آن‌ ها باقی نمی‌گذارد.

 

یكی از استراتژی‌های سازمان‌های امروزه استقرار یک سیستم اثربخش جهت رسیدگی به شكایات مشتریان و سنجش رضایت مشتریان می‌باشد. یكی از ابزارهای این استراتژی، طراحی صحیح وبا توجه به نیاز سازمان، و پیاده‌سازی، استقرار و اجرای اثربخش و کارای استاندارد ایزو 10002 و ایزو 10004 در سازمان ها می‌‌باشد و در صورتی که از این استاندارد بصورت كارا و اثربخش در سازمان‌ها پیاده سازی گردد می‌تواند منجربه بهبود كیفیت خدمات، افزایش سطح رضایتمندی و وفاداری در مشتریان گردد و در نتیجه بعنوان یک منبع در جهت بهبود فرایندهای مرتبط با مشتریان در سازمانها باشد.

 

متأسفانه امروزه در سازمان‌ها، بسیاری از استانداردهای مدیریتی اعم از

 

ISO 9001 (مدیریت كیفیت)

 

ISO 147001 (مدیریت ایمنی محیط زیست)

 

OHSAS 18001) Occupational Health & Safety) (مدیریت ایمنی كاركنان)

 

       (Health & Safety Environment (HSE-MS (مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی)،

 

ISO 10002 (مدیریت رسیدگی به شكایات مشتریان)

 

(ISO10004) (مدیریت سنجش رضایت مشتریان) و بسیاری از استانداردهای دیگر بین المللی فقط با هدف اخذ گواهینامه این استانداردها انجام می پذیرد و درنتیجه سیستم بطور اثربخش و كارآ در سازمان‌ها پیاده‌سازی و اجرا نمی‌گردند و این موضوع باعث بدبینی بسیاری از سازمان‌ها نسبت به استانداردهای مذکور گردیده است.

 

 

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

 

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

 

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

 

موجود است


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه رشته مدیریت : بررسی اثر وفاداری کارکنان بر سود آوری و بهره وری منابع انسانیدانلود پایان نامه رشته مهندسی فناوری اطلاعات : سیستم عامل تحت وب سازمانی راه ­حلی جهت یکپارچه­ سازی سیستم­های اطلاعاتی »