وبلاگ

توضیح وبلاگ من

" دانلود پایان نامه و مقاله – قسمت 13 – 2 "

 
تاریخ: 19-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

 

        • تحقیقی توسط مازار یزدی، صفرزاده(۱۳۸۹)، تحت عنوان «بررسی توانایی نسبت های مالی در پیش‌بینی بحران مالی: تحلیل لاجیت»، این تحقیق با بهره گرفتن از تکنیک های چندمتغیره آماری همچون رگرسیون لوجستیک، به بررسی نقش داده های حسابداری در ایجاد یک مدل به منظور پیش‌بینی بحران مالی بر روی نمونه ای متشکل از ۲۷۹ شرکتـ سال (۱۰۴ شرکت بحران زده و ۱۷۵ شرکت بدون بحران مالی) پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای دوره زمانی۱۳۸۶ـ۱۳۸۲ پرداخته است. نتایج تحقیق نشان داد که مدل، توانایی پیش‌بینی بحران مالی را داشته و می‌تواند به حسابرسان، مقامات مجاز مالیاتی و سیستم بانکی کمک نمایند.

 

    • تحقیقی توسط سلیمانی(۱۳۸۹)، تحت عنوان «ارزیابی کارایی الگوهای پیش‌بینی بحران مالی برای شرکت‌های ایرانی»، این پژوهش به بررسی کارایی الگوهای پیش‌بینی بحران مالی در محیط اقتصادی ایران پرداخته است. نمونه های آماری تحقیق شامل ۳۰ شرکت موفق و ۳۰ شرکت ناموفق است که از بین شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران انتخاب شد. نتایج نشان داد که این الگوها، تفاوت معنی داری در پیش‌بینی تداوم فعالیت شرکت‌ها دارند.

 

    • اسکوئی (۱۳۸۸)، در پژوهشی با عنوان «دلایل ایجاد بحران و ارائه راهکارهایی برای مقابله با آن»، به بررسی موضوع پرداخته است. بر اساس نتایج به دست آمده، بحران اقتصادی که هم اکنون کشورهای صنعتی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و دامنه آن به اکثر کشورهای در حال توسعه رسیده است. ورشکستگی برخی بانک‌ها و نهادهای مالی که نتیجه طبیعی این فرایند است موجب اضطراب و نگرانی در بازارهای مالی و کاهش شدید اعتبارات ، رکود اقتصادی و افزایش بیکاری شد. در چنین وضعی، خانوارها نسبت به آینده اقتصادی نگران تر می‌شوند و سطح مصرف خود را به سرعت کاهش می‌دهند که این امر، افت سطح فروش وکاهش سود بنگاه های اقتصادی را به دنبال داشته و زمینه را برای کاهش سرمایه گذاری و افزایش بیکاری فراهم می آورد و در یک کلمه بحران اقتصادی را تشدید می‌کند.

 

    • تحقیقی توسط راعی و فلاح پور (۱۳۸۷)، تحت عنوان «کاربرد ماشین بردار پشتیبان در پیش‌بینی درماندگی مالی شرکت ها با بهره گرفتن از نسبت های مالی»، این پژوهش به بررسی کارایی استفاده از ماشین بردار پشتیبان در (SVM) پرداخته است. در این تحقیق نتایج مدل (SVM) در مقایسه با مدل آماری رگرسیون لجستیک (LR) بررسی شده است. این تحقیق، تحقیقی کاربردی است. جامعه آماری تحقیق شامل شرکت های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد. نمونه مورد استفاده در این تحقیق متشکل از ۸۰ شرکت تولیدی است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که قدرت تعمیم پذیری مدل(SVM) بسیار بالاتر از مدل (LR) است. همچنین، نتایج حاصل از این پژوهش نشان می‌دهد که نسبت های مالی می‌توانند پیش‌بینی کننده خوبی برای درماندگی مالی شرکت ها باشند.

 

    • تحقیقی توسط باقری وعموری (۱۳۸۷)، تحت عنوان «شناسایی و اولویت بندی نسبت های مالی اثرگذار بر درآمد مشمول»، این تحقیق به شناسایی و اولویت بندی نسبت هایی که می‌توانند با اثرگذاری بر درآمد مشمول مالیات در تعیین ریسک اظهار نامه های مودیان نقش اساسی ایفا کنند پرداخته است. در این پژوهش با توجه به ماهیت تحقیق از طریق فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) نسبت های مالی که شامل نسبت های( نقدینگی و فعالیت و اهرمی و سودآور وبازار وسایر) می‌باشد اثرگذار بر درآمد مشمول مالیات از نظر پرسش شوندگان اولویت بندی می‌شوند. این تحقیق بر مبنای هدف، تحقیق کاربردی است. در این تحقیق تعداد جامعه با تعداد نمونه یکسان است. روش جمع‌ آوری اطلاعات ‌و داده ها در این تحقیق از طریق مطالعه کتب، مقالات، منابع لاتین و همچنین از پرسشنامه استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که تعیین ریسک اظهارنامه هاى مودیان و انتخاب آن ها براى حسابرسى مالیاتى، بر نسبت ها و معیارهایى تأکید می‌کند که رابطه بیشترى با سود واحد اقتصادى دارند.

 

    • تحقیقی توسط کرمی و همکارانش (۱۳۸۵) ، تحت عنوان «بررسی روابط خطی و غیرخطی بین نسبت های مالی و بازده سهام در بورس اوراق بهادار تهران»، در این تحقیق روابط خطی و غیرخطی بین نسبت های مالی و بازده سهام در بورس تهران برای سال های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۲ مورد بررسی قرار داده شده است. نسبت های مورد بررسی سه گروه نسبت های بدهی، سودآوری و بازار را شامل می شود. این تحقیق، از نوع تحقیق توصیفی است که برای آزمون وجود رابطه بین متغیرها و معنی دار بودن مدل های برآورد شده از تحلیل رگرسیون استفاده ‌کرده‌است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد. اطلاعات ‌و داده های این تحقیق از طریق سایت های بورس، نرم افزارهای تدبیر پرداز، پارس پورتفولیو، و دنا سهم جمع‌ آوری شده است. نتایج تحقیق بیانگر وجود رابطه خطی بین نسبت های مالی و بازده سهام است.

 

    • تحقیقی توسط نمازی و رستمی (۱۳۸۵)، تحت عنوان «بررسی رابطه بین نسبت های مالی و نرخ بازده سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران»، این تحقیق به بررسی و تجزیه و تحلیل رابطه نرخ بازده سهام و نسبت های مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته است. این تحقیق، تحقیقی توصیفی از نوع همبستگی است، و برای آزمون فرضیه‌ها از روش رگرسیون چند متغیره وآزمون دوربین – واتسون استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق را کلیه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تشکیل می‌دهد. در این تحقیق اطلاعات ‌و داده ها در دوره زمانی ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲ بررسی شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که میان کلیه نسبت های مالی و نرخ بازده سهام رابطه معنا دار وجود دارد.

 

    • تحقیقی توسط بهرامفر وهمکارانش (۱۳۸۴)، تحت عنوان «بررسی رابطه بین نسبت های نقدینگی سنتی و نسبت های حاصل از صورت جریان وجوه نقد جهت ارزیابی تداوم فعالیت شرکت ها»، این تحقیق به بررسی ارتباط بین نسبت های نقدینگی سنتی (تعهدی) و نسبت های مالی حاصل ‌از صورت جریان وجوه نقد (نسبت های مخارج سرمایه ای) پرداخته است. این تحقیق بر مبنای هدف، تحقیقی تحلیلی و توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. اطلاعات و داده های این پژوهش از طریق مشاهده و بررسی اسناد و مدارک (صورت های مالی شرکت ها) جمع‌ آوری شده است. جامعه آماری تحقیق شامل شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد. دوره زمانی تحقیق محدود به سال های ۱۳۷۶ الی ۱۳۸۰ است. نتایج تحقیق بیان گر آن است که بین نسبت های نقدینگی سنتی (تعهدی) و مخارج سرمایه ای، همبستگی معنی داری وجود ندارد و ارائه آن ها در کنار یکدیگر، تصویری روشن تر از برقراری فرض تداوم فعالیت یک واحد تجاری ارائه می‌کند.


فرم در حال بارگذاری ...

« " تحقیق-پروژه و پایان نامه – رویکردهای مهم رایج در پیشگیری از سوء مصرف مواد – 1 "طرح های تحقیقاتی و پایان نامه ها – گفتار دوم: قاعد لاضرر – 7 »