وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود سمینار کارشناسی ارشد مهندسی نساجی علوم الیاف: منسوجات حفاظتی

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

:
پیشرفت های علمی تولید در زمینه های مختلف دارای بی شک افزایش کیفیت و ارزش زندگی انسانی است. اگرچه باید تشخیص داد که توسعه تکنولوژی دارای همچنین بی حفاظ بودن ما برای ریسک های بزرگ و خطرناک به وسیله اثرهای فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی ناشناخته. بعلاوه ما ادامه می دهیم برای در معرض خطر بودن از آتش، مواد شیمیایی، تشعشع و مواد آلی بیولوژیکی از قبیل باکتری و ویروس هستیم. خوشبختانه آسان و موثر به معنای حفاظت از اغلب این خطرها در دسترس است.

نساجی کامل کننده قسمتی از بیشترین تجهیزات حفاظتی است. لباس های حفاظتی ساخته شده برای استفاده منسوجات سنتی از قبیل 

دانلود مقاله و پایان نامه

بافت، بی بافت و حلقوی و همچنین تکنیک های مخصوص از قبیل بافت سه بعدی و سوزن دوزی در لبه پارچه در الیاف طبیعی و بشر ساخت می باشد.

لباس های حفاظتی در حال حاضر قسمت اصلی طبقه بندی منسوجات به طور تخصصی و صنعتی می شود.
لباس حفاظتی اشاره به پوشاک و دیگر پارچه های طراحی شده برای حفاظت پوشنده از محیط خشن موثر که می تواند نتیجه در آسیب و مرگ دارد.
انسان برای بقاء عمر نیازمند حفاظت در مقابل عوامل خطرناک می باشد بنابراین از راه های حفاظت در مقابل عوامل کشنده و آسیب رسان پناه بردن به منسوجات حفاظتی که در مقابل عوامل شیمیایی، فیزیکی، مکانیکی، بیولوژیکی و غیره می باشد.
در طی چند دهه اخیر پیشرفت در تهیه لباس های محافظ، بیشتر در زمینه بهبود خصوصیاتی از لباس که نقش حصار و مانع را بازی می کنند معطوف شده است. پوشاک به طور ایده آل مانند سپری فرض می شود که در برابر تاثیرات خارجی از بدن محافظت می کند.
در سال های اخیر بررسی های ارگونومیک و فیزیولوژیکی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است به طوری که گاهی اوقات پذیرش لباسی که در آن انسان احساس راحتی کند برای مصرف کننده مشکل است. بنابراین لباس های محافظ در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار نگرفتند. بنابراین هدف لباس های محافظ عرضه بالاترین سطح محافظت و در عین حال بیشتری راحتی ممکن می باشد.


فرم در حال بارگذاری ...

« سمینار ارشد مهندسی نساجی: کاربرد منسوجات هوشمند در پزشکی و نمایش علایم حیاتیپایان نامه ارشد مهندسی نساجی: مقایسه خواص پارچه های حلقوی تولیدی از نخ های پنبه ای »