وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه ارشد : راهکارهای فردی مبارزه با انحرافات جنسی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

 
تاریخ: 06-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

:

 

   از وقتی که انسان خلق شد، غریزه جنسی و شهوت همواره با او همراه بوده و می توانسته به طورصحیح و یا نادرست از آن استفاده کند، پس انبیاء و معصومین7برای ما راه و روشِ استفاده صحیح از این غریزه را بیان کرده ­اند، و از همان ابتدا با انحرافات جنسی مبارزه کرده و احکام خدا را در این مورد بیان کرده اند. غریزه جنسی یک غریزۀ قوی در انسان شمرده می­ شود، و اگر انسان با بکارگیری صحیح آن آشنا نشود، مسلّماً به انحراف کشیده می­ شود، امروزه نیز با توجّه به گسترشِ ارتباطات جهانی و تبدیل شدن دنیا به دهکده جهانی و ابتذال غرب لازم است با فرامین معصومین7آشنا شده و از این نعمت الهی به بهترین شیوه استفاده کرده و راه کمال را در پیش بگیرد. بدین سان ما را بر آن داشت که در این مورد تحقیقی ارائه نموده، و توانسته باشیم اولاً کمکی کرده باشیم به رفع این معضلِ جوانان، ثانیاً موجبات رضایت حق تعالی را فراهم نموده باشیم.

 

1-ادبیات تحقیق:

 

 بیان مسئله:

 

  یکی از مسائلی که ذهن دانشمندان را به خود معطوف ساخته مسئله انحرافات جنسی است. اسلام برخلاف نظر مخالفان، واپس زدن میل جنسی را جایز نمی­شمارد و تنها راه ارضای جنسی را از طریق ازدواج دائم و موقت پیشنهاد می­ کند و لذت­گرهای سمعی و لمسی را مخصوص همسران می داند و رفتارهای نابهنجاری چون استمناء، لواط، مساحقه و زنا را زشت و مذموم می­شمارد و آنها را برخلاف فطرت بشر می داند. این انحرافات آسیب­های جبران ناپذیری بر جسم و روح فرد می­گذارد و باعث قطع نسل بشر، اختلال درنظم اجتماع ، رکود معنویت و سقوط اجتماع می گردد و تمایل فطری مرد به زن و زن به مرد با به صفت انحراف جنسی تغییر می­دهند. و به همین جهت اسلام راهکارهایی جهت جلوگیری از انحرافات جنسی ارائه می دهد که از بهترین و مهمترین الگوهها می باشد . اگر این راهکارهای حاصله از دین اسلام نادیده گرفته نشود فرد و جامعه به کمال خواهند رسید. بدین لحاظ  هدف این تحقیق بازنمایی  این راهکارها   می باشد که می تواند در عصر حاضر به عنوان الگو برای راه و روش صحیح در زندگی خود و خانواده و جامعه قرار گیرد. بنابراین پرداختن به چنین موضوعاتی از اهمیت والایی برخوردار است، زیرا در حال حاضر وظیفه ماست که به بیان الگوی مناسب تربیتی در فرد و به تبع آن در خانواده و جامعه بپردازیم

دانلود مقاله و پایان نامه

 که لازمه آن توجه به قرآن و سیره معصومین: می باشد به این دلیل که عدم رعایت راه حل های اسلامی کیفرهای دردناکی متوجه فرد و جامعه  خواهد ساخت و به راه های ناسالم و نامشروع  می کشاند  و جامعه را از مسیر حقیقی و واقعی خود باز می دارد و این امر زمینه عوارضی چون، قتل، سست شدن کانون خانواده و احساس ندامت وخود کشی… را به همراه دارد. پس در اینجا باید ببینیم  راهکارهای اختصاصی مبارزه با انحرافات جنسی از دیدگاه قرآن و اهل بیت :چگونه بوده و در حال حاضر چه نقشی ایفا می کند.                                                                                      

 

  اهدف اصلی:

 

    • بررسی راهکارهای فردی مبارزه با انحرافات جنسی از دیدگاه قرآن و اهل بیت:

 

    • بررسی انواع انحرافات جنسی:

 

    • بررسی علل و عوامل انحرافات جنسی:

 

    • بررسی و تبیین مهمترین راهکار فردی مبارزه با انحرافات جنسی:

 

  • بررسی و ارائه راهکارهای کلی مبارزه با انحرافات جنسی:

   ضرورت تحقیق:     

 

  امروزه پرداختن به پژوهش هایی که بتوانند به درستی ، نظری از نظرات اسلام را در مقوله ای مشخص مورد بررسی قرار دهند و آن را به صورتی کاربردی بیان کنند بسیار ضروری به نظر می رسد. از این باب است پرداختن به پژوهش حاضر یعنی بررسی راهکارهای فردی مبارزه با انحرافات جنسی از دیدگاه قرآن و اهل بیت:؛ زیرا اسلام راهکارهایی جهت جلوگیری از انحرافات جنسی ارائه می دهد که از بهترین و مهمترین الگوها می باشد. اهمیت و ضرورت این موضوع به حدی است که اگر همه  افراد و اقوام بتوانند این راهکارها را در بطن زندگی خود نهادینه کنند ثمره ی آن را در زندگی آرام و به دور از انحراف ، خواهد دید. این پژوهش می تواند به عنوان مرجعی مناسب برای شناخت مفاهیم قرآن و بیانات ائمه معصومین: در این زمینه باشد.

 

   فرضیه ­های تحقیق:

 

    • هر نوع رفتار جنسی ای که خارج از محدوده و قوانین دین صورت گیرد انحراف جنسی محسوب می شود.

 

    • مهم­ترین انحرافات جنسی قابل مطرح؛ زنا، خودارضایی، همجنس گرایی، می باشند.

 

    • از بررسی های به عمل آمده؛ وسوسه های شیطانی و دوستان ناباب می توانند زمینه را برای بی بند و باری در محیط فرآهم کنند.

 

  • قرآن و سیره معصومین :به مثابه الگویی برای پیشگیری از انحراف جنسی می­باشند.

سوال اصلی تحقیق:

 

    راهکارهای فردی مبارزه با انحرافات جنسی از دیدگاه قرآن و اهل بیت:چگونه است؟   

 

پرسش های فرعی تحقیق:                          

 

    • معنا و مفهوم انحراف جنسی چیست؟

 

    • انواع انحرافات جنسی کدامند؟

 

  • علل پیدایش انحراف جنسی چیست؟

پیشینه تحقیق:

 

مبنای این پژوهش دست­یابی و رسیدن به یک نتیجه تحقیقی خوب با بهره گرفتن از تجربیات پیشین محققان قبلی نسبت به مساله است. هر پدیده­ای دارای سابقه یا پیشینه­ای است و نباید فراموش کرد که هیچ تحقیقی در خلاء صورت نمی­گیرد. بنابراین، بطور طبیعی هر پژوهش در تداوم پژوهش­های پیشین به انجام می­رسد، تا از دوباره کاری­ها در آن اجتناب شود، و هم از داده ­های تحقیقات پیشین برخوردار می­گردد. موضوع « راه­کارهای فردی مبارزه با انحرافات جنسی از دیدگاه قرآن و اهل بیت3» نیز به همین تداوم وابسته است. در این راستا کتاب ها و مقالاتی شبیه و یا نزدیک به این موضوع انجام شده است. اما از نظر كمی و كیفی حق مطلب را ادا نكرده اند و در این تحقیق سعی شده از آن­ها استفاده شود تا از تكرار مجدد جلوگیری شود. از جمله:

 

1-مؤسسه پژوهشی فرهنگی اشراق (1379ش) ، خودارضایی یا ارضای انحراف جنسی، بابل، نشر بعثت.


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه ارشد : بررسی مبانی و آثار تربیتی حج از منظر قرآن و روایاتدانلود پایان نامه ارشد :بررسی وجوه تقابل سبک زندگی لیبرالیستی با اسلام »