وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی : رتبه­ بندی مهمترین عوامل آمیزه بازاریابی مؤثر در رفتار مصرف ­کنندگان رب گوجه ­فرنگی

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

منظور از آمیزه بازاریابی، یا آمیخته یا تركیب این است كه بین چهار p (محصول، قیمت، ترفیع، توزیع) می­بایست یک نگرش سیستمی و هماهنگ برقرار باشد تا بتوانند در تأثیر­گذاری و متقاعدسازی مشتریان مؤثر باشند. به عبارتی، محصول مناسب با قیمت مناسب از نظر مشتریان با توزیع مناسب و به­كارگیری شیوه ­های ارتباطی مناسب همگی با هم عمل می­كنند و اگر هر یک از این اجزا ناهماهنگ با سایرین باشد نتیجه آن كاهش اثر بخشی و كارایی مجموعه بوده و شركت را از دستیابی به اهداف باز می‌دارند. آمیزه بازاریابی به عنوان ابزار مؤثر بنگاه اقتصادی در تحت تأثیر قرار دادن مشتریان، و توفیق در كسب و كار می­باشد. آمیزه بازاریابی برای ما یک چارچوب ایجاد می­كند كه بدانیم چگونه از منابع استفاده مطلوب­تری ببریم. فرضیه ­های این تحقیق عبارتند از: بین كیفیت(طعم) رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد. بین كیفیت(رنگ) رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد. بین اندازه بسته­بندی رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد. بین نام و نشان تجاری رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد. بین طراحی قوطی رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد. بین قیمت رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد. بین تبلیغات رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد. بین در دسترس بودن رب گوجه فرنگی و خرید این محصول رابطه معناداری وجود دارد. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق کاربردی می­باشد. جامعه آماری این تحقیق سیزده منطقه شهرداری شهر مشهد می­باشد و محقق از روش نمونه گیری خوشه­ای استفاده کرده است و هفت منطقه را به طور تصادفی انتخاب کرده است. و ابزار اندازه ­گیری در این تحقیق پرسشنامه می­باشد. که تعداد 427 پرسشنامه توزیع گردید. و همچنین از آزمون کای-دو برای وجود رابطه معناداری استفاده شده و در صورت وجود رابطه معناداری برای محاسبه شدت آن از ضریب همبستگی استفاده شده است. و همچنین برای رتبه ­بندی آن از آزمون فریدمن استفاده شده است. بر اساس نتایج بدست آمده فرضیه اول، دوم، چهارم، هشتم تأیید شده است یعنی بین طعم، رنگ، مارک، در درسترس بودن، با خرید این محصول رابطه معناداری دارد. و در رتبه ­بندی عوامل مؤثر از نظر مصرف­ کنندگان از نظر اهمیت، رنگ رب در رتبه اول قرار دارد. در رتبه دوم مارک رب اهمیت دارد. رتبه سوم مربوط به طعم رب می­باشد سپس، در دسترس بودن در رتبه چهارم قرار گرفت. در رتبه پنجم قیمت آن دارای اهمیت است و سپس اندازه آن دارای اهمیت می باشد و در رتبه هفتم تبلیغات دارای اهمیت است و آخرین رتبه مربوط به طراحی قوطی می باشد. با توجه به آزمون فریدمن مشتریان توجه زیادی به رنگ رب گوجه فرنگی دارند و مهمترین عامل مؤثر در خرید رب می­باشد. در نتیجه به تولیدکنندگان توصیه می­ شود توجه زیادی به رنگ رب داشته باشند. مارک رب گوجه­ فرنگی در رتبه دوم قرار دارد البته با بهره گرفتن از نظرات مشتریان مارک معروف محصول را منوط به کیفیت آن می­دانند زیرا برخی از مارک­ها علاوه بر تبلیغ زیاد ولی با کیفیت پایین مصرف ­کننده با یک بار استفاده دیگر از آن مارک استفاده نکرده است.


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری : رابطه بین ترکیب هیئت مدیره و ساختار مالکیت با محافظه کاری حسابداریسمینار ارشد رشته برق قدرت: گشتاور گیر در موتورهای BLDC و روش های کاهش آن »