وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد مدیریت آموزشی: بررسی تاثیر آسیبهای تعطیلات بر عملکرد آموزشی و عملکرد رفتاری دانش آموزان از دیدگاه مدیران، دبیران و دانش آموزان شهر مرودشت

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

به موجب آمارهای رسمی موجود ایران در داشتن تعطیلات رسمی اولین كشور جهان به شمار می آید و این امر موجب خسارت بسیاری از جهات مادی و معنوی به كشور می شود.كه كاهش تولیدات صنعتی و افت تحصیلی از جمله این خسارت به شمار می آید(مجمع، 1387).

 

محور زمان در برنامه ریزی های ملی (كوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت) از اهمیت فوق العاده برخوردار است كه چه بسا مهم ترین برنامه ها به علت از دست دادن زمان با ناكامی مواجه شده اند.

 

امام علی (ع) می فرمایند: زمان مانند ابر می گذرد.(نهج البلاغه، انتشارات اسوه 1375) یقیناً ایشان می خواستند نهایت استفاده از زمان را برای ما یادآوری كنند.

 

باید بر زمان مدیریت كرد از اتلاف عمر كاست جلوی ضایعات و تضییع عمر را گرفت وقت ها را ارزان از دست نداد به زمان و ثانیه و ساعت و

پایان نامه

 لحظه های عمر و نوجوانی و جوانی فرزندان این بوم و خاك بها داد و از آن بهره برد.به وقت و زمان هم بصورت خرد و هم بصورت كلان نگریست باید برای آن برنامه ریزی كرد از آن بهره برداری نمود.صرفه جویی در وقت تنظیم صحیح اوقات و برنامه ریزی برای استفاده مطلوب و بهینه از عمر و زمان نقطه كلیدی در موفقیت یک جامعه دارد(همان منبع).

 

بویژه باید فرصت های دوران حساس نوجوانی و جوانی را كه بازدهی آموزشی، تجربه آموزی و بارورشدن استعدادها بسیار زیاد است مغتنم و ارزشمند دانست و سهل انگاری و غفلت موجب از دست دادن بهترین فرصت ها و دوره های عمر در حیات ملی یک جامعه یک انقلاب و یک كشور است.در معارف اسلامی مسئولیت در برابر عمر بسیار سنگین و سهم به حساب آمده بر استفاده مطلوب از دوران جوانی و فرصت های طولانی زندگی تأكید شده است اسلام ما را از خطر از دست دادن فرصت ها و جوانی بر حذر داشته است.

 

باید با برنامه ریزی صحیح آموزش و افزایش آگاهی های عموم و بسیج همه قشرها زمینه را برای استفاده بهینه از فرصت ها فراهم نمود. زمانی كه می گذرد و زمانی كه درست استفاده می شود (زندگی) می باشد (مجمع، 1378).

 

 

 

ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

 

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

 

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

 

موجود است


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه روانشناسی گرایش بالینی: مقایسه ی مؤلفه های ذهن آگاهی و صبر در افراد افسرده، مضطرب و بهنجارپایان نامه ارشد مدیریت آموزشی: بررسی تاثیر روش تدریس جیگ ساو و روش تدریس یادگیری در حد تسلط بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ناحیه 2 شهر بندرعباس دردرس علوم »