وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد مدیریت آموزشی: بررسی رابطه بین سبک های تفکر و نوآوری سازمانی در بین کارکنان اداری دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی91-92

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

اندیشه و اندیشه ورزی، وجه بارز تفاوت میان انسان با دیگر موجود ها عالم هستی است و همین اندیشه، نوع و شكل آن و نیز نگاه و رویكرد به عالم، عامل ایجاد انگیزه برای رفتار و حركت در هستی است. اندیشه ورزی توام با بی مرزی است در واقع، نهایت نداشتن و فراروندگی(حتی فروروندگی) اندیشیدن، ذاتی آن است مگر آنكه عالمانه و عامدانه؛ قصد محصور و محدود كردنش وجود داشته باشد.

 

اندیشه، برای انسان حكم ریسمان را دارد؛ هم توانایی به اوج رسانیدن و هم ظرفیت به حضیض بردن. پس تنها به این بستگی دارد كه به چه نیت و منظوری، قرار است به كارگرفته و چگونه از آن استفاده شود. باید تصمیم گرفت كه هدف از زندگی، تلاش و كار،افزایش طول زندگی است یا غنا بخشی به عرض آن؟( مرعشی و همکاران،1388،ص5).

 

«تفكر، شكل بسیار پیچیده رفتار انسان و عالی ترین شكل فعالیت عقلی و ذهنی است. به عبارت دیگر، تفكر، یک فرایند شناختی است كه بوسیله رموز یا نشانه های نمایانگر اشیا و حوادث،  مشخص میشود( مكتبی فرد، 1388،ص359). دانشمندان  تفكر را هم ركن اساسی و هم مبدل رفتار موجود انسانی می دانند، در نتیجه افكار نقش اساسی در رفتار انسان بازی می كند. تفكر تعیین كننده احساس است و تغییر در تفكر، تغییر در عواطف را در پی خواهد داشت (شارف،2000به نقل از ناطفیان،1387،ص2).

 

از دیدگاه روانشناسی، تفكر یک پدیده جهت­­­دار ارادی است ( شیرودی و موسوی,1384، ص133). بنابراین درك سبك های تفكر تاثیر بسزایی در موفقیت و پیشرفت فرد دارد و در سطح گسترده تر در سازمان تطابق متناسب سبك های تفكر می تواند سبب شكوفایی سازمان شود(سلك و آتش پور,1385، ص3).

 

سرعت تغییرات در دنیا به صورتی بی سابقه افزایش یافته است. در تحقیقی كه به تازگی به صورت پیمایشی انجام شد نشان داد کهباید سازش با پدیده تغییرات سریع باشد، و بیشتر مدیران و سازمان های كنونی با این پدیده دست و پنجه  نرم می كنند(ال دفت ،1377،

دانلود مقاله و پایان نامه

 ص11). اگر تنها یک سرانجام  غیرقابل فرار وجود داشته باشد، این است كه همه شركتها و سازمانها امروز ناچارند كه خود را از نو تعریف كنند( چمپی و نوربا، ،1377،روی جلد). در این عصر، شعار اصلی«خلاقیت و نوآوری» است. اگر سازمانها و مدیرانشان بخواهند به حیات خود ادامه دهند و در بلند مدت كامیاب باشند، باید نوآور باشند و به طور مستمر خود را با وضعیتهای جدید تطبیق دهند (رضائیان،1387،ص1059). فراگرد ایحاد فكرهای جدید و تبدیل آن فكرها به عمل  و كاربرد های سودمند را نوآوری گویند در سازمانها این كاربرد ها به دو صورت انجام می شود

 

:1) نوآوری در فراگرد:كه موجب بهینه شدن راه های انجام كار می گردد.

 

2) نوآؤری در محصول:كه به تولید محصولات یا ارائه خدمات جدید و بهبود یافته منجر می شود. مدیریت نوآوری در فراگرد و محصول شامل«ابداع حمایتی زیا عمل كشف«كاربرد» یا عمل استفاده می شود(رضائیان،1387،ص2و3).

 

مدیران باید محیطهای كاری جدید را به گونه ای طراحی كنند كه محرك خلاقیت و جریان مستمر ارائه فكرهای جدید باشد. «كاربرد»با ابداع برای بهترین استفاده از فكرهای جدید سرو كار دارد(همان،ص106).

 

ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

 

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

 

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

 

موجود است


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه ارشد رشته مدیریت آموزشی: بررسی رابطه بین برنامه درسی اجرا شده، محیط حمایتی دانشکده و مهارت­های سطوح برتر تفکر دانشجویانپایان نامه ارشد رشته مدیریت آموزشی: بررسی رابطه بین کیفیت خدمات آموزشی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکده های مهندسی معدن و صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود »