وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه ارشد: آنالیز تولید شتابنگاشتها ی مصنوعی زلزله با استفاده از تبدیل ویولت، فوریه کسری و شبکه عصبی مصنوعی

 
تاریخ: 06-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی


فعالیتهای مربوط به مهندسی زلزله شامل
الف) تولید شتابنگاشت مصنوعی
ب) تحلیل خطر شهرهای ایران
ج) پایش سلامت سازه‌ای
دیگر فعالیتهای مربوط به مهندسی زلزله
الف) بررسی تأثیر سختی سازه و سختی دیوارهای برشی بر روی نتایج تحلیل پی شمع
ب) ارزیابی پتانسیل روانگرایی در خاکهای لای‌دار با بهره گرفتن از روش های تنش تناوبی
ج) ارزیابی پتانسیل روانگرایی و پیش‌بینی میزان فشار آب حفرهای دینامیکی در خاکهای لای‌دار با بهره گرفتن از مفاهیم انرژی
شتابنگاشت مصنوعی

پایان نامه

 

تولید شتابنگاشت مصنوعی زلزله
اغلب پدیده‌های طبیعی اتفاقی که رخ می‌دهد به نظر می‌رسد که از نظم خاصی پیروی نمی‌کنند. در علوم مهندسی، شناخت و بررسی این پدیده‌ها از جهات مختلف ضروری می‌باشد و از جایگاه خاصی برخوردار است. در مهندسی برق برخی از سیگنالها که مورد بررسی قرار می‌گیرد، پدیده‌هائی اتفاقی هستند. در مهندسی سازه و زلزله نیز زلزله، انفجار، ضربه و باد جزء پدیده‌های اتفاقی محسوب می‌شود و رفتار آنها از نظم خاصی تبعیت نمی‌کند. تلاش عمومی در تمام رشته‌های مهندسی در راستای قانونمند کردن و الگوسازی این پدیده‌ها به منظور شناخت، ارزیابی و پیش‌بینی رفتار این فرایندها صورت می‌پذیرد.
در بسیاری از حالات، طرح نهایی تسهیلات بحرانی یا سازه‌های مهم از قبیل نیروگاه‌های برق هسته‌ای، سدها و ساختمانهای مرتفع بر اساس تحلیل کامل تاریخچه زمانی تهیه می‌شود. شتابنگاشت‌های مناسب برای تحلیل تاریخ چه زمانی، رکوردهایی هستندکه دارای مشخصاتی مشابه با خصوصیات برآورد شده برای محل ساختگاه مورد‌ نظر باشند. لیکن با توجه به تعداد و تنوع کم شتابنگاشت‌های ثبت و پردازش شده، انتخاب رکوردهای متناسب با واقعیت برای طراحی، در برخی موارد با اشکال مواجه شده و حتی ناممکن می‌باشد. رکوردهای حاصل از زلزله‌های به وقوع پیوسته در مناطق دیگر نیز با توجه به تفاوتهای موجود در خصوص مشخصات زمین ساختی در اکثر مواقع معیارهای مورد‌نظر را ارضاء نمی‌کنند. در چنین شرایطی استفاده از شتابنگاشت‌های مصنوعی، با توجه به ویژگیهای مورد انتظار ساخته می‌شوند، می‌تواند یک راه حل مناسب برای آنالیز و طراحی سازه‌های مهم باشد.
روش های مختلفی جهت تولید این رکوردها وجود دارد،که می‌توان به مدلهای ژئوفیزیکی تصادفی و مدلهایی بر اساس هوش مصنوعی اشاره نمود.
در بخش تولید شتابنگاشت مصنوعی زمینه‌های تحقیقاتی عبارتند از
·  تولید شتابنگاشت مصنوعی زلزله برای سطح خطر مشخص
·  استفاده از تبدیلات نوین برای تولید شتابنگاشت مصنوعی منطبق بر طیف طرح
·  کاربرد منطق فازی در تولید شتابنگاشت منطبق بر طیف هدف
·  شبیه‌سازی رکوردهای زلزله بر اساس تبدیلهای ریاضی


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه:بررسی رابطه اعتیاد به اینترنت و تلفن همراه با احساس تنهایی دانش آموزان دبیرستان های شهر رشت در سال تحصیلی 93-1392دانلود پایان نامه ارشد: بررسی رابطه بین مهارت های کارآفرینانه و بهره وری کارکنان شرکت نفت خزر »