وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق الکترونیک گرایش قدرت:کنترل فرکانس در سیستم قدرت در حضور نیروگاه خورشیدی و سیستم ذخیره انرژی با باتری

 
تاریخ: 06-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

1-1-1 مشخصات نیروگاه خورشیدی:

 

خورشید یک منبع بزرگ و تقریباً لایزال انرژی محسوب می شود. انرژی كه از خورشید به زمین می رسد حدود 11^10*8/1 مگاوات است كه چند هزار برابر انرژی مصرفی سوخت های تجاری است. یكی از مهمترین سیستم های تبدیل انرژی خورشیدی، سیستم فتوولتائیک می باشد كه در آن انرژی خورشیدی به وسیله سلول خورشیدی به برق تبدیل می شود. با توجه به كاهش هزینه ساخت سلول ها در طول زمان، در سالیان اخیر استفاده از سیستم فتوولتائیک جهت تولید برق به عنوان یكی از منابع تولید پراكنده مورد توجه كشورها و شركت های مختلف قرار گرفته است. از آنجا كه بازده سلول ها پایین بوده و هزینه اولیه آن ها تا حدودی زیاد می باشد، باید به نحوی از آن ها بهره برداری نمود كه همیشه در نقطه توان ماكزیمم خود كار كنند تا بدین وسیله بازده سیستم حداكثر شده و از سیستم استفاده بهتری شود .
مساحت سطوح سلول تأثیری بر ولتاژ آن نداشته که حدود 0.5 ولت می باشد . اما شدت جریان تابع مساحت سطوح سلول و شدت تشعشع خورشید بوده و در شرایط ایده آل معادل 250 آمپر درهر متر مربع از سطح سلول می باشد.
روی صفحه ای كه تشعشعات خورشیدی كل آن (W/m2916) می باشد. یک ردیف سلول خورشیدی سیلیكون با كارایی 15 درصد و سطح مؤثر یک مترمربع می تواند 137 وات (W916*15/0) توان الكتریكی تولید نماید.

دانلود مقاله و پایان نامه

 

با این نسبت جهت توان 20 مگاواتی برق (توان خروجی یک تأسیسات تولید برق حرارتی متوسط) در تشعشع كامل و عمود خورشید سطح مورد نیاز پانلهای خورشیدی تقریباً 360 جریب و بیش از نیم مایل مربع می باشد مولدهای فتوولتائیک به دلیل ویژگیهایی همچون نداشتن آلودگی های زیست محیطی و آلودگی صوتی، تعمیر و نگهداری كم، به یكی از پراهمیت ترین منابع تجدیدپذیر تبدیل شده اند .اما تنها دلیلی كه مانع از گسترش استفاده از چنین تكنولوژی شده است، هزینة زیاد تولید و بازدهی تبدیل انرژی پایین آنها است.
 
 
 

 

1-1-2 مزایای استفاده از نیروگاه خورشیدی:

 

1-1-2-1 مطالعات در ایران:

 

خورشید عامل و منشا انرژی های گوناگونی است كه در طبیعت موجود است. ایران با وجود اینكه یكی از كشورهای نفت خیز جهان به شمار می رود و دارای منابع عظیم گاز طبیعی نیز میباشد، خوشبختانه به علت شدت تابش خوب خورشید در اكثر مناطق كشور، اجرای طرح های خورشیدی الزامی و امكان استفاده از انرژی خورشیدی در شهرها و شصت هزار روستای پراكنده در سطح مملكت ، می تواند صرفه جویی مهمی در مصرف نفت و گاز را به همراه داشته.
 

 

1-1-2-2 تولید برق بدون نیاز به انرژی های دیگر:

 

نیروگاه های خورشیدی نیاز به سوخت ندارد و بر خلاف نیروگاه های فسیلی قیمت برق تولیدی آنها تابع قیمت نفت بوده و همیشه در حال تغییر می باشد، در نیروگاه های خورشیدی این نوسان وجود نداشته و می توان بهای برق مصرفی را برای مدت طولانی ثابت نگه داشت.
 
[1] P&O
ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

 

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

 

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

 

موجود است


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه ارشد کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق الکترونیک گرایش قدرت:کنترل خودکار تولید سیستم قدرت در حضور منابع انرژی تجدیدپذیرپایان نامه ارشد کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق الکترونیک گرایش قدرت:کنترل هماهنگ مزرعه بادی بزرگ و STATCOM به وسیله ی کنترل کننده پیشبین برای بهبود قابلیت LVRT »