وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق گرایش الکترونیک

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

:
با رشد روز افزون استفاده از سیستم های گفتاری در كاربردهای عملی روزمره، نیاز به حفظ كیفیت گفتار به عنوان امری اجتناب ناپذیر مطرح شده است. شرایط ایده آل و عاری از نویز كه در كارها و شبیه سازی های آزمایشگاهی در نظر گرفته می شود، در بسیاری از كاربردهای واقعی به طور جدی نقض گردیده و برقراری آنها زیر سئوال رفته است. به عنوان مثال استفاده از تلفن همراه، سمعك، سیستم بازشناسی گفتار و یا هر وسیله ارتباط گفتاری در یک محیط نویزی ، همگی از مواردی است كه در آن حفظ كیفیت گفتار و بالا نگه داشتن کارایی سیستم، از اهمیت خاصی برخوردار است. بدون استفاده از روش های بهسازی گفتار، عملکرد این سیستم ها به شدت تنزل یافته و چه بسا كه غیر قابل قبول می شود. از این رو، مبحث بهسازی گفتار به عنوان یكی از ضرورت های كاربردی و عملی، از زمینه های فعال تحقیقاتی در سال های اخیر بوده است.
فرضیات پایان نامه:
كلیه روش های شرح داده شده در پایان‌نامه و نیز كلیه روابط حاكم بر آنها، برمبنای سه فرض اساسی ذیل استوار می‌باشند.
–    نویز به سیگنال اضافه می شود.
–    فقط یک کانال در دسترس است.
–    سیگنال گفتار و نویز ناهمبسته هستند.
به این ترتیب آغشتگی سیگنال گفتار به نویز را می توان به شکل زیر مدل کرد:
كه s(n) بیانگر سیگنال اصلی و تمیز صوت ، d(n) نویز آلوده كننده و G ضریب كنترل كننده انرژی نویز (و لذا کنترل کننده SNR) است. در

دانلود مقاله و پایان نامه

 این پایان‌نامه، این ضریب با   ادغام شده و یک سیگنال نویزی بصورت ذیل نمایش داده شده است:

فصل اول
بر روش های عمده بهسازی گفتار
در این فصل ابتدا به بررسی خلاصه ای از چگونگی تولید گفتار در انسان پرداخته و سپس به بررسی اجمالی روش های عمده بهسازی گفتار و مسائل و مباحث موجود در این روش ها می پردازیم. در بررسی این روش ها سعی شده است تا ضمن بیان اصول و مبانی هر روش، نقاط ضعف و قوت آنها را ذکر کنیم.
1-1- مبانی تولید سیگنال گفتار
سیگنال گفتار جهت برقراری ارتباط بین گوینده و شنونده مورد استفاده قرار می گیرد. گوینده ازطریق یکسری فرایندهای عصبی و حرکات ماهیچه ای موج سیگنال گفتار را تولید می کند و شنونده از طریق سیستم  شنیداری آن را دریافت کرده و سپس از پردازش آن را به سیگنال های عصبی بر می گرداند شکل (1-1) برش عرضی از سیستم تولید سیگنال گفتار را نشان می دهد. همانطورکه در شکل دیده می شود اجزای اصلی سیستم شامل شش ها، نای ( لوله هوا)، حنجره (که رکن اصلی در تولید صوت است.)، حفره حلقی (گلو)، حفره دهانی (دهان) و حفره دماغی (بینی) می باشد.
ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

 

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

 

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

 

موجود است


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه ارشد مدیریت بازرگانی: بررسی آثار حد نوسان قیمت در بورس اوراق بهادار تهرانهدایت فازی ربات های خود مختار با استفاده از یادگیری تشدیدی و بهینه سازی کلونی زنبور مصنوعی »