وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه مهندسی صنایع گرایش صنایع: ارزشگذاری اقتصادی پروژه ها به روش اختیارات واقعی با رویکرد اختیار آسیایی

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

      

 

امروزه یکی از مهم ترین تصمیمات سازمان ها و شرکت ها با توجه به محدودیت های منابع مالی، تصمیم در زمینه انتخاب مناسب ترین پروژه برای سرمایه گذاری می باشد. برای ارزیابی اقتصادی پروژه ها متدهای گوناگونی وجود دارد، در بسیاری از این روش ها ارزش جریان درآمدها و مسیر ادامه پروژه در آینده ثابت فرض شده است. این مدل ها از قبیل ارزش فعلی خالص[1] و غیره مدلهای ایستا[2] نامیده می شوند. در حالی که   دسته ای دیگر از مدل های ارزشگذاری اقتصادی پروژه ها، میزان درآمد در آینده و یا مسیر ادامه پروژه را احتمالی فرض می کنند. مدل های پویا[3] از قبیل درخت تصمیم گیری[4] و یا روش شبیه سازی مونت کارلو[5] در این گروه قرار دارند.

 

در روش های ذکر شده ارزش انعطاف پذیری مدیریت برای تصمیم گیری لحاظ نشده است. روش اختیار واقعی با توجه به محدودیت مدل های موجود (مدل های ایستا و پویا)و با هدف ارزیابی اقتصادی پروژه ها معرفی شد. در این روش علاوه بر توجه به ماهیت عدم قطعیت در درآمدها و هزینه ها، به خاصیت انعطاف پذیری تصمیم مدیران و محاسبه ارزش آن پرداخته شده است. در روش اختیارات واقعی از ابزارها و روش های محاسبه ارزش اختیار در بازارهای مالی استفاده می شود. در اختیارات واقعی هر یک از تصمیمات محتمل مدیران در آینده (با توجه به شرایط) به عنوان اختیار تلقی شده و پروژه را دارای ارزش افزوده می کند.

 

در واقع هر پروژه دارای دو دسته ارزش است، ارزش جریان مالی (ارزش فعلی خالص) و ارزش انعطاف پذیری به طوریکه ارزش انعطاف

پایان نامه

 پذیری معادل ارزش اختیار تصمیم گیری در پروژه می باشد. مطابق شکل (1-1)

 

در این تحقیق برآنیم تا با بهره گرفتن از روش اختیارات واقعی و بهبود این روش به منظور نزدیک تر شدن به شرایط موجود در دنیای واقعی به بررسی ارزش اقتصادی پروژه ها بپردازیم.

 

ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

 

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

 

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

 

موجود است


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه مهندسی صنایع گرایش صنایع: ارایه یک مدل برنامه ریزی دو هدفه برای طراحی شبکه زنجیره تامین پایا در صورت امکان اختلال در تسهیلاتپایان نامه مهندسی صنایع گرایش صنایع: ارزیابی عملکرد پالایشگاه های کشور با مدل ترکیبی تحلیل پوششی داده ها و شبکه های عصبی مصنوعی »