وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد رشته برق کنترل: طراحی یک سیستم نمونه برای اتوماسیون ساختمان

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی


1-1- پیشگفتار
اتوماسیون ساختمان، یک شبکه هوشمند است که سیستم های مکانیکی و روشنایی را کنترل و مانیتور می کند. هدف، خلق یک ساختمان هوشمند است که مصرف انرژی و هزینه نگهداری را کاهش دهد.
انفجار تکنولوژی نوین در تمامی رشته ها، دامنگیر ساختمان های بزرگ، مخصوصا در بخش کنترل و مدیریت ساختمان شده است. بنابراین باید به واسطه حساسیت موضوع با دقت، مشخصات سیستم اتوماسیون ساختمان را تعریف و تبیین کنیم. تکنولوژی جدید که پدید آورنده سیستم های کنترلی جدید می باشد با حذف خطاهای انسانی و سرعت عمل بالا باعث می گردد تا ساختمان های مجهز به این سیستم دارای بازدهی بالا باشند و کمک می نماید تا گزارش دقیق و سریع مربوط به کلیه قسمت های ساختمان به طور روزانه تهیه شود.

– دسترسی به سیستم های مختلف، مرکزی کردن اطلاعات و استفاده از سیستم هایی که توانایی ارتباط با یکدیگر را دارند باعث بهبود در مدیریت و کنترل تاسیسات ساختمان می شوند.

 

پایان نامه

 

– ما همواره به دنبال کاهش عملیات مدیریتی، هزینه تعمیر و نگهداری، کاهش مصرف انرژی، افزایش جذابیت های کاری و افزایش فضای کار اجرا می باشیم.
اتوماسیون ساختمان دارای چهار سیستم اساسی است:
– سیستم HAVC یا تهویه مطبوع
– سیستم روشنایی
– سیستم امنیتی یا حفاظتی که شامل کنترل دسترسی افراد به ساختمان نیز می شود.
– سیستم ایمنی یا اعلام حریق
تا به امروز این سیستم ها مستقلا طراحی و نصب می شدند. مجتمع سازی به دلیل استفاده از محصولات مختلف از سازندگان گوناگون برای هریک از سیستم های فوق محقق نشد. این احساس در هیچ سازنده و فروشنده ای ایجاد نشد که همه این سیستم ها را به طور موثر باهم بکار گیرند. متاسفانه به همین دلیل یک اپراتور ساختمان مجبور است دو یا چند سیستم مونیتورینگ و کنترل جداگانه را آموزش ببیند و به چندین صفحه نمایش، همزمان نگاه کند.
برای رفع این مشکل، چهار سیستم فوق و تعامل آنها با یکدیگر به تفصل در فصل چهارم آورده شده است.


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری :تاثیر استفاده از معیار های کارت امتیازی متوازن بر ارزیابی عملکرد مالی صنعت اب و فاضلاب شهریپایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری : بررسی نحوه تامین وجوه نقد لازم برای تقسیم سود در شرکتهای بورس تهران »