وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد رشته برق مخابرات: بررسی کاربرد آنتن های هوشمند در مخابرات سیار

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی


رشد قابل توجه تلفن سلولی همراه با افزایش كاربران شبكه اینترنت چشم انداز بازاری گسترده از تركیب این دو بمعنی سرویس های بی سیم دیتا بوجود آورده است. طبق برآوردهای انجام شده، در سالهای آتی سرویس های بی سیم دیتا بخصوص سرویس اینترنت در سطح جهان بسیار زیاد خواهد بود.
سرویس های بی سیم دیتا در حال حاضر، نیاز كاربران و طراحان آن را تأمین نمی كند. از دیدگاه كاربران، سرعت ارسال بسیار آهسته و زمان برقراری ارتباط طولانی است ضمن اینكه سرویس ها نیز برای اغلب كاربران بسیار گران است. از دیدگاه فنی این عیوب به دلیل نوع سوئیچینگ آن، یعنی استفاده از سوئیچینگ مداری است، كه طی آن یک كانال ترافیكی به یک مشتری در طول زمان مكالمه به طور كامل اختصاص داده می شود به همین دلایل سیستمهای مخابراتی سلولی در حال گذر از نسل دوم به نسل سوم است.
فصل اول
كلیات
هدف:
نسل سوم سیستمهای مخابراتی از سلولار با هدف افزایش سرعت و كیفیت ارسال دیتا و افزایش ظرفیت، توسط سازمان جهانی مخابرات با ماكزیمم نرخ بیت ارسالی 2Mbps تعریف و استاندارد شده (IMT-2000) و در همین رابطه تلاشهای زیادی از طرف سازمان تحقیقاتی در سطح جهان در حال انجام و راه حلهای مختلفی ارائه گردیده است.

سرویس GPRS، سرویس مبتنی بر ارسال بسته ای روی شبكه GSM، یكی از قدم های عمده در این گذر می باشد. با اجرای این سرویس كاربران شبكه سلولی قادر به وصل به شبكه اینترنت و استفاده از سرویسهای آن با سرعت ارسالی به مراتب بیشتر از گذشته و زمان اتصال كوتاه تر می باشند، ضمن اینكه هزینه شارژ در اینجا براساس حجم اطلاعات ارسالی است و نه مدت زمان اتصال و لذا به لحاظ 

دانلود مقاله و پایان نامه

اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. شبكه GSM با اجرای سرویس GPRS یک گام به برقراری سرویسهای نسل سوم نزدیک می شود.

پیشینه تحقیق:
مخابرات سلولی یكی از سریعترین كاربردهای رو به رشد در صنعت ارتباطات است. هر روزه به تعداد كاربران این نوع ارتباط در جهان افزوده می شود. از طرفی تجارت ارتباطات سیار به سرعت در GEPT (دفاتر پست و مخابرات اروپایی) در حال رشد و توسعه است. GEPT توسعه فناوری موبایل را رهبری می نماید و در زمینه استانداردسازی، پیاده سازی و اجرای سیستمهای نسل های مختلف موبایل، فعالیت مینماید. یكی از مهمترین محصولات این استانداردها كه در GEPT شكل گرفته است، استاندارد GSM است. برای اولین بار كار استانداردسازی GSM جهت پیاده سازی این سیستم در سال 1991 صورت گرفته است.
روش تحقیق:
در این مقاله ویژگیهای فنی نسل دوم و سوم سیستمهای مخابراتی سلولی آورده شده است. سپس ی خواهیم داشت بر سیر تاریخی این تكنیک كه به مطرح شدن ایده آنتن های هوشمند در حوزه مخابرات سلولی منجر گردید. انواع تكنیک های بكارگیری آنتن هوشمند و مزایا و معایب استفاده از این تكنیک بررسی می گردد. در نهایت به بررسی فنی  اقتصادی به كارگیری تكنیک آنتن هوشمند در تكنولوژی ها و كشورهای مختلف خواهیم پرداخت.


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری : بررسی رابطه نسبت بدهی با هزینه سرمایه و بازدهی مورد توقع سهامدارانسمینار ارشد مهندسی برق مخابرات: بررسی تزویج متقابل یک آرایه پچ میکرواستریپی »