وبلاگ

توضیح وبلاگ من

سمینار ارشد مهندسی شیمی محیط زیست: بررسی روش های بیولوژیکی برای حذف آلاینده ها

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی


آلودگی آب مشکل بزرگی است. به طوری که نتایج پژوهش پیرامون آن از صدها بلکه هزاران مقاله، مجله و کتاب تجاوز می کند. این آلودگی توسط پساب های کارخانجات، باران های اسیدی، شوینده ها، پساب های آبهای کشاورزی و غیره انجام می گیرد. آب مورد استفاده باید عاری از هرگونه آلودگی باشد. آب مناسب جهت مصرف انسان ها آب آشامیدنی نامیده می شود. آبی که مناسب آشامیدن نباشد توسط روش های مختلف مانند فیلتراسیون یا تقطیر و ضدعفونی کردن می تواند قابل آشامیدن شود. آب نامناسب جهت شرب ولی بی ضرر معمولا می تواند به مصارفی نظیر استحمام برسد. چنین آبی “Safe Water” نامیده می شود.
در دسترس بودن آب آشامیدنی در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش های اجتماعی و اقتصادی در بسیاری از نقاط جهان است. امروزه حدود 1 میلیارد نفر در سراسر دنیا به آب سالم قابل آشامیدن دسترسی ندارند. حدود 5 میلیون مرگ در سال به دلیل مصرف آب آلوده در جهان اتفاق می افتد.

بنابه گزارش سازمان بهداشت جهانی، دسترسی به آب سالم می تواند از 1.4 میلیوم مرگ کودکان در هر سال جلوگیری کند. در کشورهای در حال توسعه 90% فاضلاب ها بدون هیچ گونه تصفیه وارد رودخانه ها و آب های سطحی می گردد و منابع آبی پیوسته آلوده تر می گردند. هیچ کس منکر این واقعیت نیست که آب مایه حیات انسان هاست. به همین علت هم حفظ منابع آبی و حفاظت آنها از آلودگی از 

دانلود مقاله و پایان نامه

 

درجه اهمیت زیادی در چرخه طبیعی زندگی ما برخوردار است.

2-1- تاریخچه
در نوامبر سال 1986 بر اثر ریزش موادی شامل جیوه و انواع مواد آلی سمی مانند آفت کشها در رودخانه راین، تمام آبزیان از شهر بل سوئس تا ساحل هلند کشته شدند. در سال های اخیر با غرق شدن تانکر های بزرگ نفتی اقیانوس پیما یا به گل نشستن آنها آسیب هایی به حیات دریایی وارد آمد. در سال 1983 بر اثر 14700 واقعه آلوده کننده در حدود 120 میلیون لیتر مواد آلوده کننده در آبهای ایالت متحده تخلیه شده است.
3-1- تعریف آلودگی آب
در سال 1969 برای آلودگی آب تعریفی ارائه داد: آلودگی آب عبارت است از افزایش مقدار هر معرف اعم از شیمیایی، فیزیکی یا بیولوژیکی که موجب تغییر خواص و نقش اساسی آن در مصارف ویژه اش شود.
آب یکی از مهمترین و بنیادی ترین عامل حیات موجودات زنده است از این نظر جلوگیری از آلودگی آب نیز به همان نسبت مهم و مورد توجه می باشد عوامل آلوده کننده آب بسیار گوناگون اند و می توانند هم منابع آب های زیرزمینی و هم آب های سطحی را آلوده کنند. آب، تصفیه آن و جلوگیری از آلودگی و به هدر رفتن آن از مسائل بسیار مهم زمان ما به حساب می آید. آلودگی آب ها، معضل بزرگ زیست محیطی محسوب می شود که به علت پیشرفت صنایع و تکنولوژی، هر روزه با پیشرفت روزافزون آن مواجهیم.


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه ارشد رشته شیمی فرآیند: شبیه سازی راکتور پیرولیز پروپان به روش CFDپایان نامه ارشد مهندسی شیمی: بررسی انتقال جرم درون قطرات و ارائه یک مدل جدید »