وبلاگ

توضیح وبلاگ من

سمینار ارشد رشته برق قدرت: تعیین بهینه مکان و تعداد و ظرفیت و شعاع سرویس دهی ترانسفورماتورهای توزیع

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

:
اهمیت انرژی الکتریکی در جوامع امروزی بر کسی پوشیده نیست. به همان اندازه که سلول های اندام یک موجود زنده نیاز به خون دارد اندام جوامع صنعتی نیز محتاج به جریان الکتریکی می باشد. طراحی و توسعه سیستم های توزیع انرژی الکتریکی از آن جهت ضروری به نظر می رسد که رشد مصرف انرژی باید همواره توسط سیستم به صورت فنی و اقتصادی تأمین گردد. از این رو طراحان سیستم توزیع باید مطمئن شوند که ظرفیت پست و شبکه توزیع برای تغذیه بارهای پیش بینی شده تا افق طراحی، مناسب و کافی است.
با توجه به افزایش بهای انرژی، تجهیزات و دستمزدها، به کارگیری روش های پیشرفته طراحی و توسعه سیستم های توزیع امری ضروری است. تاکنون روش های متعددی برای مکان یابی پست های توزیع ارائه شده است که هرکدام کم و کاستی های مربوط به خود را دارد. تمامی این طرح ها کاهش هزینه و تلفات را در نظر دارند که در فصل های آتی مورد بررسی قرار می گیرند. در این پایان نامه برای تعیین مکان، ظرفیت و حوزه سرویس دهی بهینه پست های توزیع از روش بهینه سازی الگوریتم اجتماع ذرات بهبودیافته استفاده شده است. مکان و حوزه سرویس دهی پست ها بر این مبنا تعیین شده اند. بهینه سازی به منظور یافتن ساختاری است که هزینه احداث آن کمینه باشد و محدودیت های عملی در مناطق شهری منظور شده باشد. اهداف پایان نامه در زیر آمده است:
– توسعه یک روش ابتکاری جدید بر مبنای بهینه سازی اجتماع ذرات باینری برای حل مسأله طراحی سیستم های توزیع

– فرمول بندی جامع و کامل مسأله جایابی ترانسفورماتورهای توزیع به عنوان یک مسأله بهینه سازی ریاضی و ابتکاری با قیدهای مربوط

دانلود مقاله و پایان نامه

 

 

 

– ارائه یک روش جدید با بهره گرفتن از کدبندی باینری الگوریتم PSO و افزایش انعطاف پذیری و سرعت برنامه
– توسعه و اجراء الگوریتم بهینه سازی اجتماع ذرات PSO با بهره گرفتن از نرم افزار مطلب و اعمال آن به چند تابع مطالعه نمونه
– پیاده سازی و حل مسأله تعیین؛ اندازه و تعداد بهینه ترانسفورماتورهای توزیع با بهره گرفتن از الگوریتم اجتماع ذرات باینری در نرم افزار Matlab
– ارتباط نرم افزار Matlab و Excel جهت تبادل داده های ورودی و خروجی برنامه وجود دارد.
– استفاده از ضریب اصلاح فاصله برای فائق آمدن بر محدودیت های جغرافیایی موجود در شبکه توزیع
– نمایش خروجی برنامه به صورت گرافیکی در محیط Matlab
در فصل اول طراحی شبکه های توزیع و عوامل موثر در آن بحث خواهد شد. فصل دوم به معرفی روش های مختلفی که در طراحی شبکه های توزیع به کار رفته می پردازد و ی بر کارهای انجام شده در این زمینه خواهد داشت. فصل سوم ی اجمالی بر بهینه سازی و به طور جامع و کامل الگوریتم PSO تشریح گردیده است. فصل چهارم روش پیشنهادی برای مدل سازی مسأله جایابی پست های توزیع را انجام می دهد. در فصل پنجم با انجام آزمایش های گوناگونی بر روی یک مثال پایه ای، کارآیی روش پیشنهادی به نمایش گذاشته خواهد شد و در فصل ششم به نتیجه گیری و پیشنهادات پرداخته می شود.


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق کنترل: پایدار سازی ویدئوپایان نامه ارشد مهندسی برق مخابرات: تحلیل و طراحی آنتن هوشمند آرایه فازی مسطح »