وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه مهندسی صنایع گرایش صنایع: بهبود امکان سنجی شیوه نامه ای بر پایه امکان سنجی ریاضی- منطقی

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

طرح یا پروژه چیست؟

 

طرح یا پروژه، ایده یا پیشنهادی است که به صورت مجموعه ­ای از کارها و عملیات مطرح می­ شود.همچنین پروژه را چنین تعریف می­ کنند:

 

پروژه، متشکل از فعالیت­های منطقی و مرتبط به یکدیگر است که زیرنظر یک مدیریت و ارگان اجرایی مشخص، در چارچوب برنامه زمانی و بودجه از پیش تعیین شده­ای اجرا می­گردد]2[.

 

به طور کلی هدف­های اصلی پروژه­ ها، کیفیت­ها یا کمیت­هایی هستند که اگر به طور مستقیم قابل سنجش و اندازه ­گیری نباشند، مقدار یا کیفیت و چگونگی آنها، هم قبل و هم بعد از اجرای پروژه، از طریق سنجش و اندازه ­گیری متغیرها، نمود­ها

 

 

 

و شاخص ­ها، به طور غیرمستقیم قابل اندازه ­گیری است. هدف­های فرعی یا مقاصد پروژه، غالبا کمیت­ها و پدیده­هایی هستند که به طور مستقیم قابل سنجش و اندازه ­گیری­اند و دسترسی به مقادیر آنها، موجب تشخیص مقادیر هدف­های اصلی پروژه می­ شود.

 

پروژه را بر حسب هزینه، موضوع، اندازه یا حجم و حیطه تاثیرگذاری آن به گروه­های مختلفی تقسیم کرده ­اند. برخی از انواع پروژه­ ها عبارتند از :

 

    1. پروژه احداث و تجهیز کارخانه

 

    1. پروژه احداث و تجهیز یک بیمارستان

 

    1. پروژه ایجاد خط تولید یک محصول جدید
    2. دانلود مقاله و پایان نامه

    3.  

 

    1. پروژه تغییر تکنولوژی تولید یک محصول

 

    1. پروژه بازسازی و اصلاح تشکیلات اداری

 

    1. پروژه طراحی و ایجاد یک سیستم اطلاعاتی

 

  1. پروژه تحقیق و توسعه.

هر پروژه، یک “دوره زندگی” مشخص دارد. “دوره زندگی” پروژه، از ابتدا تا انتها، از مراحل قابل تشخیص و قابل تعریفی تشکیل شده است. در هر یک از مراحل اجرای یک پروژه، بنا بر موضوع، نوع، طبیعت و اندازه آن، کارها و فعالیتهای گوناگونی انجام می­ شود. از این رو، مراحل زندگی یک پروژه، ممکن است با سایر پروژه­ ها متفاوت باشد. هر پروژه در یک تقسیم ­بندی عمومی، دارای مراحل بررسی، تعریف، طراحی، ساخت یا اجرا، نصب و راه­اندازی و بهره ­برداری و ارزیابی است.

 

مهندسان مشاور و پیمانکاران، معمولا مراحل بررسی و تعریف (امکان­سنجی یا تهیه و ارزیابی پروژه) را فاز یک، مرحله طراحی را فاز دو و مراحل ساخت، اجرا و نصب و راه­اندازی را فاز سه می­نامند.

 

ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

 

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

 

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

 

موجود است


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه مهندسی صنایع گرایش صنایع: برنامه ریزی عملیات ترمینال های کانتینری با استفاده از بهینه سازی شبیه سازیپایان نامه مهندسی صنایع گرایش صنایع: بهینه سازی پایدار مکان یابی هاب با محدودیت ظرفیت در یک محیط رقابتی »