وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه مهندسی صنایع گرایش صنایع: مساله مکان یابی- تخصیص تسهیلات و انبار مرکزی با تقاضای برنولی

 
تاریخ: 07-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی


مسائل مکان یابی- تخصیص[1] شامل استقرار مجموعه ای از تسهیلات جدید[2] در بین تسهیلات موجود و تخصیص تسهیلات موجود به تسهیلات جدید است بصورتی که تقاضای تسهیلات موجود برآورده شود[2]. در دنیای واقعی بسیاری از مسائل را می توان با بهره گرفتن از مدلهای ارائه شده برای این دسته از مسائل حل کرد و جوابهای بسیار خوبی دست یافت که با اجرای آنها از صرف هزینه های اضافی می توان جلوگیری کرد و سود فراوانی بدست آورد. در واقع این مدلها را می توان با اهداف بهبودی و یا در زمینه- های طراحی بکار برد. این گونه مسائل ابتدا توسط کوپر[3] در سال 1963 ارائه شد.

 

مسائل مکان یابی نه تنها تعیین می کنند که هر مشتری چه مقدار کالا از هر واحد دریافت می کند، بلکه تعداد تسهیلات ، محل قرارگیری و

دانلود مقاله و پایان نامه

 ظرفیت آنها را نیز مشخص می کند. این مسائل را می توان بر مبنای ماهیت مسئله مطرح شده به دسته های زیر دسته بندی کرد.

 

1.فضای تخصیص

 

در بعضی مسائل نمی توان از تمامی سطح بصورت پیوسته استفاده کرد که این مسائل می بایستی بصورت گسسته[4] مورد تحلیل قرارگیرند.

 

2. ظرفیت سرویس دهنده ها

 

ظرفیت تسهیلاتی که مسولیت سرویس دهی را بر عهده دارند در اغلب موارد محدود[5] است لذا تسهیلات جدید به دو دسته ظرفیت محدود و نامحدود تقسیم می شوند.

 

3.تقاضا

 

تقاضای مشتریان[6] را می توان بصورت احتمالی و یا قطعی در نظر گرفت.

 

ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

 

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

 

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

 

موجود است


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه مهندسی صنایع گرایش صنایع: مدلسازی و حل یک مسأله مکان یابی سلسله مراتبی چند هدفه با تقاضای فازیپایان نامه مهندسی صنایع گرایش صنایع: مساله مکان یابی- تخصیص چند تسهیله ظرفیت بندی شده در حضور منابع فرعی و تقاضای برنولی »